Історія жерстяної упаковки

Виробництво жерстяної упаковки тісно пов'язане з походженням білої жерсті.

У чотирнадцятому столітті в Баварії, ковані листи заліза почали покривати оловом. У ті часи процес виробництва білої жерсті був дуже тривалим і складним, тому вироби з жерсті могли собі дозволити лише дуже заможні люди. Особливою популярністю в той час користувалися табакерки.

Тривалий час протягом 300 років монополістами з виробництва білої жерсті були Австрія і Німеччина, доки лідерство в цій сфері не перехопили англійці, які розробили свою нову технологію, досягнувши високого рівня якості і ставши основним світовим виробником білої жерсті.

На початку ХІХ століття активно починає свій розвиток виробництво жерстяної банки з білої жерсті завдяки винаходу метода консервування продуктів харчування. Після схвалення і популярності в Європі, в кінці ХІХ століття консервна промисловість активно почала розвиватися в Америці, за рахунок чого змінилася конструкція і швидкість виробництва жерстяної банки.

В цей же час стають дуже популярними і жерстяні харчові контейнери - коробки для печива з жерсті, які довго зберігали його сухим і не пропускали вологу. Далі жерстяні банки почали використовувати для упаковки чаю, кави, кондитерських виробів, бакалії тощо.

У нашій країні активне виробництво жерстяної упаковки почалося в 80-х роках ХІХ століття, спочатку банки обклеювалися паперовими етикетками, але згодом почали використовувати метод металохромії-нанесення малюнка на метал.

Відмінною рисою жерстяних банок до революції була яскравість і оригінальність картинок, над якими працювали відомі художники того часу Федір Шемякін, Іван Білібін. Дуже популярною була серійна упаковка, багато хто пам'ятає жерстяні банки з написами «сіль», «цукор», «борошно», що давало можливість повторного використання тари.

На початку ХХ століття виробництво жерстяної банки було поставлено на потік.

Після революції у зв'язку зі спадом виробництва жерстяна упаковка мала вузькоспеціалізовану спрямованість, тобто виготовлялася до різних свят, ювілеїв, сезонних заходів і т. ін.

На сьогоднішній день ринок дуже перенасичений різними продуктами, у зв'язку з чим виникає потреба в яскравій, красивій, практичній упаковці, яка запам'ятовується. І як результат, виробники приділяють цьому велику увагу.

Жерстяна банка в цьому випадку є однією з найбільш затребуваних і презентабельних, а сучасні технології друку на жерсті дають можливість втілити в життя найскладніші дизайнерські задумки.